FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum www.eaforum.fora.pl Strona Główna
»
Pytania o Traviana
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Thorn
Wysłany: Śro 18:19, 07 Mar 2012 Temat postu: Travianowy kodeks
Witam. Chcialbym napisac kilka slow o tym jak grac i jakich bledow nie popelniac - czyli tzw. maly kodeks gry w Traviana.
1. Nie dac sie FARMIC!!! - to podstawa tej gry. Jezeli gracz pozwala innym na wynoszenie surowcow z jego osady staje sie tzw. FARMA. Oczywiscie FARMA to gracz, ktory w sposob ciagly daje sie grabic i nie robi nic aby temu zapobiec. Jednorazowa utrata surowcow lub sporadyczna nie robi z gracza FARMY - ale powinna byc przestroga i spowodowac reakcje. Najprostrzym sposobem na to aby ustrzec sie utraty surowcow to rozbudowa KRYJOWEK. Warto miec jedna na 10 poziomie ... a na innych wolnych polach postawic kryjowki na 1 level. Majac BUDYNEK GLOWNY na 10 levelku (warto rozbudowac jak najszybciej) bardzo szybko wyburzymy kryjowke gdy bedziemy chciec postawic inny budynek. Koszt rozbudowy kryjowki na 1 level jest maly a chronimy 100 surowcow. Przy wiekszej ilosci kryjowek ochronie podlego dosc spora ilosc surowcow - a pola w centrum osady nie stoja puste a pracuja na nasza korzysc.
2. Nigdy nie zostawiamy wojska OFF w osadzie na czas nieobecnosci przy kompie. Do tego sluzy FS - o tym poczytacie w poradnikach. Oczywiscie w tej wersji Traviana sa uniki - ale jezeli farmimy to istnieje mozliwosc utraty wojska wszak one po powrocie z farmienia musza stac w osadzie 10 sekund aby unik zostal wykonany. Jezeli ktos zaatakuje i wejdzie atakiem w przeciagu 10 sekund od powrotu naszych wojsk - odbedzie sie walka i najczesciej nasz off idzie do piasku...
3. Warto miec sittera!!! Albo dwoch ... Bardzo dobrze dzialaja tzw. trojki sitterskie, gdzie 3 graczy wymienia sie sitami i w ten sposob jeden gracz ma wglad w konta dwoch pozostalych. W razie klopotow moze zareagowac... Najlepiej jak siterzy sa z jednego odlamu. Ale nie jest to koniecznosc. Jezeli mamy sittera w sojuszu, ktory gra w innym odlamie warto zaznaczyc w ksiazce adresowej danego gracza i wtedy bedziemy wiedziec czy jest dostepny czy tez nie. Oczywiscie najlepszym sposobem jest skype lub gg - gdzie zawsze mozna sie porozumiec w czasie rzeczywistym ... a w tej grze czas jest na wage zlota.
4. Rozbudowa pol winna wygladac tak, ze rozbudowujemy pola do poziomu 8, a nastepnie jedno z rodzaju na 10. Wtedy mozemy postawic budynek wspomagajacy produkcje np. cegielnie. W przypadku pol zboza warto pamietac o mlynie - ten budynek mozna postawic juz wtedy, gdy mamy pole zboza na 5 levelku. Taki sposob rozbudowy osad jest najbardziej ekonomiczny ... i taki polecam. Oczywiscie kazdy moze czynic to inaczej.
5. W pierwszej osadzie czyli startowce nie budujemy PALACU tylko REZYDENCJE (to czesto popelniany blad). Palac wybudujemy w cropie czyli osadzie z 15 polami zbozowymi lub innej osadzie np. 9c lub 7c, ktore w zamierzeniu maja zostac nasza stolica. Oczywiscie warto aby stolica byl cropowiec czyli 15c.
6. Warto rozbudowac MIEJSCE ZBIORKI na wyzszy level juz na poczatku gry. Ja z reguly stawiam ten budynek na 6-8 level jak najszybciej. Wtedy widze dokladnie jakie wojska ida w ataku na moja osade ... czy idzie wiksza ilosc wojsk czy np. tylko bohater. To ulatwia reakcje i daje czas na przygotowanie ewentualnej obrony lub kontry.
7. Warto pamietac o PUNKTACH KULTURY. Sa one niezbedne do zalozenia kolejnej osady. Tak wiec rozbudowa niektorych budynkow moze byc jak najbardziej wskazana. Warto zapoznac sie z tabelka budynkow i przyjrzec sie ilosci PK na danych levelach ich rozbudowy.
8. Wspolpraca z najblizej polozonymi graczami w sojuszu jest bardzo wazna. Porozmwaiajcie, wymiencie sie GG lub skypem - w tej grze odleglosc = czas dojcia wojsk!!!
9. Uzywajcie zwiadu!!! Ataki na "slepo" udaja sie czasami raz, dwa ... ale za trzecim razem moze byc wtopa. Zwiad nie kosztuje wiele a jest niezmiernie wazny.
10. Warto lapac zwierzeta ... ale nie byle jak. Najlepsze zawsze bronia oaz zbozowych - tam sa tygrysy i sloniki czasami ... Tak wiec jak juz macie klatki rozejrzyjcie sie po mapie ...
Forum www.eaforum.fora.pl Strona Główna
»
Pytania o Traviana
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
Eterna Amistad
----------------
Ogłoszenia
Pytanie do Dowództwa
Dyplomacja
Sitterzy i zastępstwa
Kontakty
Start
Ataki
Mechanika gry
Pole Walki
----------------
Rejestracja
RW z ataków
RW z obron
Porady i Sugestie
----------------
Pytania o Traviana
Offtopic
----------------
Niezwiązane z Travianem
Przywitania i pożegnania
Spotkajmy się : )
muza
Kosz
----------------
Śmieci z s1 vol3
Śmieci z s9 vol1
Śmieci z s1 vol6
Śmieci z s1 vol7
ShoutBox
----------------
.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001/3 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Regulamin